Miliardy účtů jsou na Facebooku. Skrývají se mezi nimi i vaši noví klienti?
Social media marketing, aneb jak přestat ignorovat sociální sítě a vydělávat na nich peníze
Jak na firemní prezentaci na Facebooku?
Zapomeňte na klasickou prťavou ikonku Facebooku, krčící se skromně kdesi v pravém dolním nebo horním rohu webu. Potenciálního klienta nic nenutí na ni kliknout, protože neví, co tam najde a zda by ho to zaujalo.
Okno s likeboxem z Facebooku by mělo tvořit přirozenou součást vašeho webu tak, že se všechny vaše příspěvky zobrazí okamžitě a online přímo na stránkách bez toho, aby se přicházející návštěvník musel na Facebook připojit.
Aby ovšem jakákoliv sociální síť fungovala, je nutno udržovat pravidelný online styk se zákazníky – což znamená časté přispívání – nejlépe několikrát za týden, ovšem úplně ideální je 2-3 x denně, zdá-li se vám to moc, tak alespoň jednou denně. Můžete zde psát, co máte nového, co chystáte v budoucnu, ale nejlépe fungují fotky a videa, ty vám zaručí velkou odezvu.
Nemáte čas psát? Nevadí – Facebook nabízí možnost připravit si příspěvky dopředu a zveřejní je i bez vás. Osvědčené pravidlo říká, že není potřeba stránku zahltit několika příspěvky denně, spíš je dobré si je naplánovat a zveřejňovat postupně.
Reagujte na komentáře svých fanoušků, nechte je interaktivně zapojit se do kampaní a soutěží a hlavně, nemažte negativní komenty, ani své fanoušky neurážejte, to opravdu nepůsobí profesionálně.
Čas je důležitý – aneb kdy příspěvek zveřejnit?
Ano, i čas zveřejnění příspěvku hraje svou roli a nejlépe to funguje brzy po obědě a v časném odpoledni, kdy se pracovní ruch trochu zmírňuje a lidé začínají brouzdat na netu, konkrétně je to mezi 13,00 a 17,00 hod. Tehdy máte šanci na nejvyšší počet „lajků“.
Odpovídejte na dotazy
Pakliže už na sociální síti fungujete, je nutno počítat s tím, že vás bude kontaktovat velké množství lidí. Je nutné na jejich dotazy a případně i kritiku reagovat – velmi rychle, taktně a slušně. Ignorace klientů vás v tomto případě může hodně poškodit.
Nebuďte suchar, odvažte se!
Facebook nebo jakákoliv jiná sociální s흡rozhodně není místem pro suchopárná a nudná obchodní jednání, lidé sem jdou především proto, že se chtějí bavit.
Takže jim nabídněte příspěvky, které s vámi sice souvisejí, ale jsou zároveň vtipné a zábavné (to ale neznamená, že se musíte nutně ponižovat), jednoduše se jim zpropagujte trochu odlehčenou formou.
Ale aby to mělo význam i pro váš byznys, kombinujte příspěvky a reklamní odkazy na vaše služby a produkty – např. 4-5 zábavných příspěvků, 1 reklama atd.
Co pro vás můžeme udělat my?
Správné navržení FB prezentace znamená zhruba 20 – 50% nárůst zakázek. Navíc vám vaši klienti sami dělají reklamu a to zcela zdarma! Sdílení a doporučení nějakého produktu, či služby má mezi zákazníky mnohem větší hodnotu, než jakákoliv reklama, kterou si platíte.
Výběr z našeho portfolia
Chirurgie Pod Marjánkou
www.chirurgieholy.cz
Cykloalarm
www.cykloalarm.cz
Chata Smetánka
www.chatasmetanka.cz
D Servis
www.d-servis.eu
Club Bar Korlin
www.clubbarkorlin.cz
Dětská elektrická autíčka
www.detskelektrickeauticko.cz